Postępowanie skargowe w Szkole Podstawowej nr 4 im. Bolesława Chrobrego w Goleniowie następuje w oparciu o zapisy działu VIII Skargi i wnioski ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
- Skargi i wnioski przyjmuje dyrektor lub wicedyrektor szkoły codziennie w godzinach od 8:00 do 15:00.
- Dokumentację z przyjęcia skarg i wniosków prowadzi dyrektor.
- Informacja o tematyce spraw wnoszonych przez interesantów do wicedyrektora jest przekazywana niezwłocznie dyrektorowi.
- Po zarejestrowaniu skargi lub wniosku, dyrektor zleca sprawę do załatwienia właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej szkoły lub rozpatruje osobiście.
- Rejestr skarg i wniosków obejmuje:
- datę wpływu skargi lub wniosku,
- imię i nazwisko zgłaszającego skargę lub wniosek, jego adres,
- przedmiot skargi lub wniosku,
- nazwisko pracownika odpowiedzialnego za załatwienie skargi lub wniosku,
- termin załatwienia skargi lub wniosku,
- sposób załatwienia skargi lub wniosku,
- uwagi.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie, za pomocą poczty elektronicznej lub ustnie.
- W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
- Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
- Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, organ właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.
- Organ rozpatrujący skargę lub wniosek może, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, wydać polecenie lub podjąć inne stosowne środki, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstawania.
- Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki, zgodnie z kolejnością ich wpłynięcia.
- Od decyzji dyrektora szkoły służy odwołanie do Burmistrza Gminy Goleniów lub Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w Szczecinie.
Informacje o artykule
Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa nr 4 im. Bolesława Chrobrego w Goleniowie
Odpowiadający za treść: Administrator
Wprowadził informację: Administrator
Edytował informację: sc0159
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 16.05.2018
Data udostępnienia informacji: 16.05.2018
Data ostatniej aktualizacji: 16.05.2018
Liczba wyświetleń: 764